Факт под маской в драме П. Клоделя "Атласная туфелька" Fact under the mask in P. Claudel's drama "The satin Slipper"
Инна Анатольевна Некрасова
Докладчик
профессор
Российский государственный институт сценических искусств
Российский государственный институт сценических искусств
190
2023-03-17
16:00 -
16:30
Ключевые слова, аннотация
Поль Клодель; "Атласная туфелька"; французская драматургия ХХ в
Paul Claudel; Le soulier de satin (The satin Slipper); French drama of the 20th century
Доклад посвящен «Атласной туфельке» (изд. 1929) — крупнейшему произведению П. Клоделя, «сумме» его творчества, одной из вершин французской драматургии ХХ в. Рассматривается «реальный» пласт содержания этой историко-религиозной и мистико-фантастической драмы, намеренно зашифрованный и замаскированный. Самые неправдоподобные сценические образы порождены личным опытом автора.
The communication deals with The Satin Slipper / Le soulier de satin (published in 1929) — the largest dramatic work by P. Claudel, the "sum" of his creative searches, one of the pinnacles of French drama of the 20th century. It examines the "real" layer of the content of this historical-religious and mystical-fiction drama, deliberately encrypted and disguised.The most implausible stage images are generated by the the author's personal experience.
Paul Claudel; Le soulier de satin (The satin Slipper); French drama of the 20th century
Доклад посвящен «Атласной туфельке» (изд. 1929) — крупнейшему произведению П. Клоделя, «сумме» его творчества, одной из вершин французской драматургии ХХ в. Рассматривается «реальный» пласт содержания этой историко-религиозной и мистико-фантастической драмы, намеренно зашифрованный и замаскированный. Самые неправдоподобные сценические образы порождены личным опытом автора.
The communication deals with The Satin Slipper / Le soulier de satin (published in 1929) — the largest dramatic work by P. Claudel, the "sum" of his creative searches, one of the pinnacles of French drama of the 20th century. It examines the "real" layer of the content of this historical-religious and mystical-fiction drama, deliberately encrypted and disguised.The most implausible stage images are generated by the the author's personal experience.
Тезисы
Публикация не предусмотрена